“Ha egy könyvet igazán el akarsz olvasni, de még nem írták meg, akkor neked kell megírnod.”
Toni Morrison, Nobel-díjas író

A Creative Comments licensz

A fenti piktogram a következőeket jelenti:

"Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd!
2.5 Magyarország (CC BY-NC-ND 2.5 HU)

Magyarul:

A műveket szabadon
Megoszthatod — másolhatod és terjesztheted a művet bármilyen módon vagy formában.

Az alábbi feltételekkel: (magyarul, ha)

Nevezd meg!A szerzőt megfelelően fel kell tüntetned, hivatkozást kell létrehoznod a licencre és jelezned, ha a művön változtatást hajtottál végre. Ezt bármilyen ésszerű módon megteheted, kivéve oly módon ami azt sugallná hogy a jogosult támogat téged vagy a felhasználásod körülményeit.
Ne add el! — " [...] mármint a mintákat a saját nevedben. Amit a mintából elkészítesz, nyugodtan. Örömmel veszem, ha ezért támogatsz engem! (Legalább a blogom, lapjaim, csoportjaim ajánlásával és megosztásával, terjesztésével, a reklámjaimra kattintással.)
"Ne változtasd! [...]

Megjegyzések:

Nem kell jelen licenc feltételeit követned a művek azon részeinek tekintetében, melyek közkincsek vagy ahol a felhasználást egy alkalmazható kivétel vagy korlátozás teszi számodra lehetővé.
Nincs semmiféle garancia. Jelen licencen kívüli engedélyek is szükségesek lehetnek a mű felhasználásához. Példa erre az az eset amikor a mű felhasználását személyiségi, adatvédelmi vagy a jó hírnévre vonatkozó feltételek korlátozzák."

Ezt a szöveget a Creative Comments oldaláról másoltam ide: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/hu/, a dőlt betűs kiegészítés tőlem származik.

2016. okt. 19.

Kapucnis babacsavaró pólya

Az eredeti minta innen.

De nehogy már pont ugyanolyan legyen, felülről lefelé kötöttem meg (a szivárványos fonál miatt).
JB csodás módszerével kezdtem, 24+23 szemre. 6 szem rizsminta, 35 szem harisnyakötés, 6 szem rizsmintával dolgoztam 50 soron keresztül (tehát nem két részre bontva, hanem oda vissza sorokkal egyben). Ezután nekem szemből balra a minta szerinti 25 szemet vettem fel, míg a jobb oldalon 50 szemet. 9 sorban 31 szem rizs-, 35 szem harisnya-, 56 szem rizsmintát kötöttem, majd 6 szem rizs-, 110 szem harisnya-, 6 szem rizskötéssel folytattam. 20 sor után a jobb oldalon a rizsminta mellett minden 2. sorban 1-1 szemet fogyasztottam 25-ször, 97 szemmel folytattam, majd a 180. sor, majd 9 sor rizskötés után leláncoltam.

Megkértem Mazsolát (aki kb 42 centis) legyen segítségemre. A "gombok" egyszerű gyapjúgolyók.

Kiterítve a fonákja.

Kiterítve még egyszer.

Összehajtva

Mazsola mégegyszer.
Kiterítve a színén, nem túlexponálva...
A lányom nem rajongott a pólyákért, ezért nem igazán használtuk. Mosás során nagyjából tartotta a színét, kicsit kifakult az eredeti italporos festés utáni állapothoz képest.

A posztot 4 éve írtam. A fényképek augusztusiak. Mindjárt megkeresem az időmet. Idő? Hol vagy? :)

0 comments:

Megjegyzés küldése